Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
REC9310650   L'iPad a l'aula com a element d'aprenentatge
2015-2016   Seminari telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   1/7/2016 - 15/7/2016 (30 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Associació d'Ensenyants d'Informàtica de Catalunya
  
  
  
Inscripció   15/05/2016 - 24/06/2016
  
Cost matrícula (Euros)   60
  
Descripció i   Metodologia:   Organització: El curs s'organitza en sis temaris alliberats durant els 14 dies de durada del curs. Al final de cada temari, els alumnes han d'entregar activitats que complementen el mateix temari i que avaluaran la correcte comprensió dels continguts. Al mateix temps, durant el curs, es creen espais de debat sobre el mateix temari o relacionat que són de participació obligatòria i que junt amb l'entrega d'activitats durant els terminis establerts i el correcte seguiment, conformen la certificació o no del curs per part de l’alumne.
Descripció:
Aquest és un curs destinat a que els docents treguin el màxim partit de la tauleta tàctil iPad a l'aula en la matèria d'edició de continguts a l'aula i en el seu ús com a eina d’aprenentatge a l’aula. És un curs que amplia els coneixements del curs “L’iPad a l’aula com a eina pel docent” alhora ens proposa eines més a fons per a treballar al aula i des del punt de vista d’element d’aprenentatge pels alumnes. La intenció és veure la capacitat de l'iPad en la creació de continguts didàctics i veure totes les eines (en qualsevol format) que ens poden ajudar a crear continguts didàctics i a usar-los.

  
Objectius   Objectius
Aprofundir en els materials impartits en el curs “L’iPad a l’aula com a eina pel docent” però afegint la visió de l’eina des de la part de l’alumne. Es tracta d’avaluar, des de tots els angles possibles l’eina de l’iPad a les aules, inclosa com a eina de suport informàtic per l’alumne.
A més a més, es vol dotar al docent d’eines i aplicacions i mètodes per tal d’ajudar-lo l’assoliment de les competències que han de complir en les seves programacions dels cursos que ha d’impartir.
  
Continguts   Continguts:
Tema 1: iPad com a eina educativa: Pel docent i per l'alumne.

Investigant nous models educatius
Implementant iPads per a un aprenentatge del segle XXI
Passar del text al multimèdia.
Cas real: Implantació iPads en una escola suïssa.
Tema 2: Apendre a llegir amb iPad
Estat actual
Lectures digitals per a joves estudiants
Llegint llibres amb GoodReader
Llegint llibres electrònicament
Obtenint llibres gratuïts
Entrant a l'era e-textbook.
Tema 3: Creant, editant i anotant documents.

Determinant objectius essencials
Prenent notes
Anotant PDF
Esbossos i notes a mà
Tema 4: Esdevenint un autor digital

Triant el format del ebook
Distribuint documents per a e-readers.
Utilitzant Book Creator per a autors principiants.
ScribblePress per a projectes simples.
Publicant amb iBooks Author.
Tema 5: iPad més científic i matemàtic

Explorant eines per l'investigació científica
iPad en aules d'investigació
Aplicacions web que podem utilitzar al iPad.
Tema 6: Altres àmbits d'ús en diferents matèries docents.

Explorant eines per a aules de música
Explorant altres matèries docents (idiomes, plàstica...etc)
  
Observacions   La taxa pels socis 45€
  
Formador/a   Pere Castanyer
  
Avaluació   Avaluació general

1. Dins l'entorn Moodle, estan pautats un exemple i un o més exercicis sobre
l'edició d'imatges digitals per cada un dels apartats dels continguts anteriorment
anomenats. Aquests exercicis, anomenats tasques, caldrà que l'alumnat els vagi
lliurant dins l'espai temporal marcat.

2. La qualificació de cada una de les tasques s'anirà fent a mesura que aquestes es
vagin lliurant al formador, seguint la pauta temporal marcada com a referència. I
caldrà que cada participant revisi/modifiqui el que el formador vag indicant. Un cop
la revisió sigui positiva, el formador anotarà la qualificació com a vàlida.

3. La feina del curs es donarà per acabada un cop el formador ho comuniqui a cada
alumne individualment. Quan al ritme de connexió del formador al curs de Moodle per la consulta, correcció
i participacions als fòrums serà, mínim d'un cop al dia entre setmana i un cop pel
cap de setmana.

Avaluació específica

Activitats Tema 1: Models educatius i digitalització a les aules
Criteris d’avaluació: Es demana saber les opcions actuals i es demana l’investigació

Activitats Tema 2: Llegir amb l’iPad
Criteris d’avaluació: Es demana la comparativa de les diferents solucions
d’altres models similars presentades per aprendre a llegir amb l’iPad i investigar altres
solucions existents.

Activitats Tema 3: Creació i edició de documents a l’aula amb l’iPad.
Criteris d’avaluació: Es demana la comparativa de les diferents solucions
presentades per crear i editar documents i buscar noves alternatives

Activitats Tema 4: Creació d’un llibre digital per a la docència
Criteris d’avaluació: Es demana avaluar les opcions presentades i es demana un
exemple de treball en ebook per avaluar els coneixements adquirits

Activitats Tema 5: Eines científiques en l’iPad.
Criteris d’avaluació: Es demana la comparativa entre les eines de demostració i es
demanen noves eines científiques i la seva aplicació en una
aula de ciència.

Activitats Tema 6: Avaluació d’eines i aplicacions en diferents àmbits educatius
Criteris d’avaluació: Es demana buscar eines i aplicacions per aplicar a les diferents
aules no tractades en tot el curs (música, química....etc) i un pla d’activitats per a utilitzar-la.
  
Requisits de  certificació   Per tal d'obtenir el certificat del curs s’ha d’haver seguit la metodologia del curs i assolits els requisits mínims d’avaluació esmentats en el pla d’avaluació.
Aquests mínims són:
-Haver entregat i participat en un mínim d’un 80% de les activitats proposades pel formador i que conformen el pla d’avaluació.
-Haver omplert i entregat l’enquesta final de grau de satisfacció.
  
Persones  destinatàries   Professorat de primària, secundària obligatòria i formació professional
  
E-mail   secretariaAEIC@gmail.com
  
  


Activitat reconeguda en resolució de data 18/05/2016 pel Departament d'Educació en virtut de l'Ordre ENS/248/2012 (DOGC 6205 de 3 de setembre de 2012).